Какви са разликите между слушане и чуване. И как да подобрим този процес. Разговаряме с Олга Георгиева, логопед и специалист ранно детско развитие от център за терапия и личностно развитие „Логос А-Я“
Има връзка между слушане, четене и концентрация, която родителите не трябва да подценяват.
Снимка: Shutterstock
Когато детето не проговори в определеното за това време, родителите започват сериозно да се притесняват. И това е напълно нормална реакция.
Колко често се срещат нарушенията в говора при децата и как родителите сами да разберат, че действително има проблем, на който трябва да се потърси решение? Това понякога не е лесно и може да бъде доста объркващо и стресиращо. Но принципът е един: трябва да се потърси веднага специалист, за да се разбере дали има действително проблем, какъв е той, след което да се започне работа.
В новия епизод от подкаст поредицата ни ще ви запознаем с някои от най-често срещаните затруднения сред децата. Ще обясним какво представляват дисфазията, дислексията, дисграфията и дискалкулията, както и влиянието на хиперактивността и дефицита на внимание върху говора. Също така ще ви разкажем и кои са новостите в лечението и преодоляването на тези проблеми, какво представлява звуковата терапия и по какъв начин тя помага на децата да се справят.
Ще говорим също за връзката между слушане, четене и концентрация? И ще дадем полезни съвети за подобряването на слушането. Наш гост е Олга Георгиева, логопед и специалист ранно детско развитие от център за терапия и личностно развитие „Логос А-Я“. Тя практикува от 1992 г. с клинична насоченост и има опит в работата с деца с различни езикови проблеми и затруднения. Специализира в областта на социално-емоционалното развитие, сензорна и слухова интеграция и терапевтичния модел Floortime®.
Приятно слушане!
- Spotify
- Storytel
Как да вдъхновим учениците да попиват знания, а не просто да отхвърлят механично материала от учебника?
Снимка: Sutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари